Vegetarisch afvallen met Weight Watchers

Geschreven door Chantal Hogenes op woensdag, 03 juli 2013 13:12 Gepost in Vegetarisch afvallen

Lukt het als vegetariër wel met Weight Watchers online om af te slanken?

Vegetarisch afvallen met Weight Watchers

Het Sonja online afval programma bleek dus niet zo'n succes te zijn als vegetariër tenzij je gewoon vlees en vis aanzet en dat zelf vervangt.

Maar hoe zit dat met Weight Watchers online? Is dat wel geschikt voor vegetariërs?

We nemen gewoon de proef op de som! Dus ingeschreven en de ontzettend grote hoeveelheid aan informatie doorgelezen.

Er is zoveel te vinden op het online platform van Weight Watchers dat je daar wel een aantal daagjes mee zoet bent. Je kunt het natuurlijk tijdens het afvallen allemaal doen, maar de praktijk heeft me geleerd dat het in mijn geval het beste is om alles vooraf te lezen. Later komt er toch niets meer van: dan ben je alleen nog maar met afvallen, sporten en recepten bedenken bezig.

Zelfdiscipline vereist

Ik heb er wel vertrouwen in als ik de recepten bekijk en vooral zie hoe je eigen recepten kunt invoeren. Dit gaat volgens mij zeker geschikt zijn voor een vegetariër met zelfdiscipline. Dat laatste moet je denk ik wel hebben want je moet je eigen menu's samenstellen. Het wordt dus niet voorgekauwd zoals bij Sonja Bakker. Als je geen idee hebt hoe je afwisselend en gezond moet eten, of lui bent aangelegd dan kan dit lastig zijn denk ik. Als je juist moe wordt van de eentonige aardappel en rijst weken van Sonja Bakker dan is dit juist misschien wel wat voor jou.

Bewust worden van wat je eet

Het grote voordeel dat ik nu al aan de start zie, is dat je heel veel inzicht krijgt in wat je wel en niet goed kunt eten als je als vegetariër wilt afvallen of op gewicht wilt blijven. Door alles online bij te houden en direct te kunnen zien hoeveel je nog kan eten die dag als je een bepaald recept zou gebruiken, word je je meteen bewust van wat je eet.

Ga je dan niet te weinig eten?

Dat denk ik niet want er wordt overal heel duidelijk uitgelegd dat als je minder dan je dagelijkse punten eet, je lichaam juist in de 'opslag-stand' gaat waardoor je juist niet afvalt. Bovendien wordt er duidelijk uitgelegd dat het natuurlijk niet gezond is omdat je dan niet de juiste hoeveelheid voedingsstoffen binnenkrijgt om je lichaam goed te laten lopen.

De komende weken dus Weight Watchers als vegetarier!

Over de auteur

Chantal Hogenes

Chantal Hogenes

Eet sinds 1998 voornamelijk vegetarisch, is dol op koeknuffelen, een groene thee liefhebber, vindt koekjes bakken ontspannend, gaat graag uit eten, webdesigner als beroep, en natuurlijk dol op koken!

Plaats een reactie

Je kunt een reactie plaatsen als gast via onderstaand formulier. Het email adres wordt uiteraard niet op de website getoond, maar het invoeren van een geldig email adres is tegenwoordig helaas nodig voor de anti-spam controle. Bij het invoeren van een niet bestaand email adres wordt de reactie automatisch als spam aangezien en niet ingestuurd. Als je een website url invoert, vergeet dan niet om deze te beginnen met http:// of https:// anders wordt je reactie niet opgeslagen (dus alleen www is niet voldoende).
Of laat zien wie je bent, en laat een reactie achter met je Twitter of Facebook profiel! Je foto en schermnaam komen dan bij het bericht te staan - wel zo gezellig :-).