Home | Blog | Crisp review – mijn ervaring met de online supermarkt voor echt vers

Crisp review – mijn ervaring met de online supermarkt voor echt vers

Ik ben dol op nieuwe dingen uitproberen. Altijd al gehad. Dus toen ik Crisp een aantal jaren geleden voorbij zag komen, heb ik natuurlijk meteen in januari 2019 de sprong gewaagd :-).

Het viel meteen in de smaak. Inmiddels bestel ik dus al 4 jaar lang bijna wekelijks bij Crisp. En ik ben er blij mee. Erg blij mee.  Eigenlijk heel enthousiast.

De producten zijn super lekker. Je kunt het niet vergelijken met groenten uit de supermarkt. Het heeft smaak, het is vers, het blijft heel lang goed. Als je in een supermarkt groente koopt dan blijft dat echt een stuk minder lang goed, en vaak zit er ook niet zoveel smaak aan om heel eerlijk te zijn. Dat is hier wel anders.

Crisp supermarkt app review van eetsuggestie.nl

Wat is Crisp?

Crisp is een online ‘supermarkt’ voor super vers spullenboel. Inmiddels ook steeds meer praktische dingen zoals ontbijtgranen e.d. Maar de focus ligt toch wel op vers en op ambachtelijk. En luxe lekkernijen. Zoals de nootjes van Gotjé.

Toiletpapier en schoonmaakmiddelen die kun je hier pas sinds kort bestellen – in de vorm van een klein aanbod. Het is op dit moment dus (nog) geen one-stop-supermarkt. Voor alle dingen die we niet bij Crisp kunnen krijgen of voor onze persoonlijke Jumbo favorietjes shoppen we nog bij de Jumbo, en voor toiletpapier bij de AH. De AH kom ik eigenlijk niet zo veel meer sinds ik eens toevallig bij de Jumbo kwam. Bij de Jumbo was het verser, leuker, minder spullen over de datum, en word je behulpzamer en vriendelijker geholpen. Alleen het tweelaags toiletpapier van de AH is beter dan bij de Jumbo :-).

Maar goed, terug naar Crisp.

Crisp – ideaal voor vegetariërs en veganisten (en voor andere smulpapen)

Veganisten en vegetariërs kunnen hier met plezier shoppen: het aanbod aan vega(n) producten is groot en het groeit enorm. Ook dingen die je misschien niet zo snel bij een supermarkt kunt vinden en waarvoor je normaal gesproken naar speciale winkels moet.

Wat ook fijn is voor vegetariërs/veganisten: je kunt tijdens het shoppen filteren dat je geen dierlijke producten wilt zien. Je kunt dus lekker shoppen zonder dat je scherm met rauw vlees wordt volgegooid ;-).

De vleeseters die niets van vegan en vega moeten hebben. Tja. Daar heb ik dan slecht nieuws voor: je kunt namelijk niet filteren dat je geen vegan / vega wilt zien. Waarschijnlijk omdat dan al je groente en fruit weg is :-P. Dat betekent wel dat je af en toe even op moet letten als je wat in je mandje gooit, om zeker te zijn dat je niet een vegan variant koopt ;-).

Glutenvrij of Lactosevrij?

Ook daar hebben ze een filter voor ingebouwd in de app. Je kunt filter opties combineren als je bijvoorbeeld vegan eet en glutenvrij.

Vers, maar dan echt vers.

Ok. Misschien denk je net als ik toen: maar bij de gewone supermarkt heb je toch ook verse groenten?

Na de eerste bestelling kwam ik tot de conclusie: nee, bij de supermarkt is het toch niet zo vers als ik dacht. Want jeetje ik viel bij sommige dingen van m’n stoel.

De smaak. Zoals vroeger.

Veel groente en fruit smaakt zoals het vroeger smaakte. Vroeger toen ik als kleuter met mijn moeder naar een groenteboer ging waar vaten zuurkool stonden. Waar je ineens een hele berg losse appels had. En de rest van het jaar dan weer niet.  Ik had als volwassene wel eens het gevoel dat vroeger dingen meer smaak hadden. Dat het nu allemaal wateriger was en smaaklozer. En daar werd ik nog eens overduidelijk aan herinnerd toen ik bij Crisp had besteld. Want daar smaakte alles ineens zoals vroeger. En ook hier komen en gaan seizoensproducten in de app. Niet alles is dus het hele jaar door te krijgen via Crisp. Net als vroeger.

De houdbaarheid van de producten.

Ja daar zag je duidelijk verschil. Dit bleef allemaal veel langer goed. Maar dan ook echt langer. Ik sta er soms nog steeds versteld van. En nee, het is niet volgespoten :-P.

Ik moest altijd best veel weg gooien in de loop van de week toen ik bij de gewone supermarkten boodschappen deed. Ik moet zeggen dat het bij de Jumbo al een stuk beter was dan bij de AH en de Dirk. Sorry AH & Dirk, maar hoezee voor de Jumbo ;-). Maar dit was toch wel andere koek. Dit was aanzienlijk verser.

Boodschappen bestellen via Crisp

Toen ik me aanmeldde in januari van 2019 kon je nog niet meteen gaan bestellen: je kwam op een wachtlijst en moest nog goedgekeurd worden door Crisp. Ik geloof dat het was omdat ze nog niet overal bezorgden en de kwaliteit wilden waarborgen als startende onderneming. Diezelfde dag ontving ik gelukkig al een bevestiging dat ik mocht bestellen.

Hoezee ik was klant :-)! Tegenwoordig kan iedereen de app downloaden en meteen aan de slag (onderaan de pagina kun je info vinden over een leuke korting met kadootje en gratis bezorging). Alleen op de waddeneilanden bezorgen ze geloof ik niet.

Bestellen via Crisp kan alleen via hun app met je mobiel. Dat was in het begin wel even wennen. Ik vond het best onhandig in het begin. Maar na 2x bestellen bleek het eigenlijk wel handig te zijn. Zelfs mijn ouders zijn om – ookal leek het ze helemaal niets om via een app te bestellen.

Als je niet achter je pc zit, en je bedenkt ineens iets voor op je boodschappenlijstje, dan kun je dat er direct even op zetten. Wel zo handig.

De prijs

De prijs van de producten had ik veel hoger verwacht. Er zit soms maar een paar cent verschil tussen de groenten bij de supermarkt en die bij Crisp. Dat is niet voor alle groenten zo, maar duur zou ik het zeker niet willen noemen. Zeker niet voor deze kwaliteit. En al helemaal niet als je meeneemt dat je veel minder weg hoeft te gooien (en dus ook minder hoeft te kopen). Soms zijn groenten zelfs goedkoper dan in de supermarkten merk ik. Ook maar een paar cent dan, maar toch :-).

Ik weet nog toen ik de Brabantse worstenbroodjes in de app zag verschijnen. Ik schrok van de prijs. Dus ik bestelde ze niet. We kochten ze in de supermarkt want tja nu wilden we natuurlijk worstenbroodjes eten. Dat was even schrikken. We werden er niet blij van. Dus bestelden we ze alsnog de volgende keer bij Crisp. Gewoon voor 1 keertje. Dan maar even duur doen.

Tja. En toen proefden we die Crisp worstenbroodjes. En toen snapten we waarom je daar meer voor betaalde dan voor die uit de supermarkt. Het verschil was zo enorm groot. Nou je raad het denk ik al: die uit de supermarkt hebben we niet meer gekocht. Maar wel die Brabantse worstenbroodjes van Crisp :-). Ineens was het compleet zn geld waard. Na 2 hapjes (ja want het eerste hapje heb je alleen maar dat worstenbroodkontje).

Recepten voor inspiratie

Mocht je even geen inspiratie hebben dan kun je in de app een kijkje nemen bij de recepten. Als het je iets lijkt dan kun je meteen alle ingrediënten voor het recept in 1x in je winkelmand gooien voor het aantal personen dat je wilt.

Het fijne is, dat je vervolgens op dat recept in je winkelmand kunt drukken en checken of je bepaalde ingrediënten niet al in huis hebt (zoals zout – dat heb je meestal al in huis). Die kun je vervolgens weggooien of aanpassen qua hoeveelheid. Als ie iets wilt vervangen door een ander product vanwege allergie of dieetwensen, dan kun je dat dus ook doen. Je zit niet vast aan de producten van het recept zoals bij een maaltijdbox.

Na je bestelling kun je het recept terugvinden in de app, maar je krijgt hem ook per email toegestuurd. Ikzelf vind dat wel prettig.

Bezorging

Je kunt zelf een bezorgdag kiezen en ook een dagdeel, of zelfs een heel kort tijdvak. Ik kies meestal voor bezorging in de avond of in het weekend. Als je het niet erg vindt om iets meer te betalen voor de bezorging, dan kun je ook een tijdvak van 2 uur kiezen.

Als een van je gekozen producten niet geleverd kan worden op je gekozen bezorgmoment (kun je zo hebben met vers producten), dan krijg je een melding van welk product er dan niet geleverd kan worden. Je kunt dan kiezen om het product te verwijderen, of je bezorgmoment aan te passen.

Je krijgt op de dag zelf via whatsapp een track & trace link. Zo kun je precies zien wie en waar de bezorger is, wanneer hij/zij verwacht bij jou te zijn, en hoeveel klanten er nog voor je zijn. Super handig. En… de planning klopt tegenwoordig erg goed. Alleen in de begindagen kwam het heel sporadisch wel eens voor dat ze 5 of 10 minuten later voor de deur stonden dan geplanned. Maar de laatste maanden is dat niet meer voorgekomen. Je kunt er van op aan dat de aangegeven bezorgtijd klopt.

N.B. Sinds de corona maanden bestellen mijn ouders aan de andere kant van het land ook bij Crisp en daar wordt het via PostNL bezorgd in koelboxen. Heel anders dus!

Bezorging op je vakantieadres in Nederland

Sinds deze corona-zomer hebben ze ook de optie voorgeschoteld om je boodschapjes op je vakantieadres in Nederland te laten bezorgen.

Het meeste komt in kartonnen dozen en papieren bruine zakken. Alleen voorgesneden groente natuurlijk niet en vlees e.d. komt in plastic (soms gemaakt van groentenafval en biologisch afbreekbaar). De dozen kun je de volgende keer weer meegeven zodat ze hergebruikt worden. In de corona tijd kon dat tijdelijk niet.

Soms, heel soms, gaat er wel eens iets mis en zit er een niet zo gaaf exemplaartje tussen. Bij een supermarkt zou ik gewoon denken – pech gehad. Weg ermee. Maar bij Crisp is er nog iets anders dan groente en fruit dat erg crisp is: de klantenservice.

De klantenservice

Ja, en hier zit hem het verschil met vele andere online supermarkten. De klantenservice is top.

Gewoonweg top.

Als er iets niet goed is gegaan met je bestelling – komt gelukkig niet vaak voor ;-), dan kun je ze zonder zorgen whatsappen (niet zoals bij Marley Spoon of Picnic zeg maar ;-).

En je krijgt antwoord. En ze nemen je appje serieus. Het is gewoon goed geregeld daar. Of je nou een vraag hebt, of een klacht, of een opmerking, of een wens, of gewoon een blij woord. De reactie is altijd top. Dus als je de sprong waagt met Crisp en er blijkt iets niet goed gegaan te zijn: schroom niet om contact met ze op te nemen als er eens iets niet goed is.

Alle communicatie met Crisp loopt via whatsapp. Je krijgt wel een mailtje met een overzicht van je bestelling en de nieuwsbrief gaat via email, maar verder verloopt de communicatie via whatsapp (voor de bezorging en voor vragen/opmerkingen).

Wil je Crisp een keertje uitproberen?

Ik had dit stukje oorspronkelijk geschreven toen het niet mogelijk was anderen een korting te geven. Inmiddels kan dat wel, dus je hebt mazzel :-).

Ik kan een klein aantal vrienden uitnodigen voor een leuke aanbieding :-).
Interesse? Neem contact met me op of laat een reactie achter hieronder, en ik stuur je een link. Laat wel even weten of je bijvoorbeeld geen vis, vlees, of zuivel etc eet zodat ik niet een kadootje kies waar je niets aan hebt ;-).

LET OP: Neem alleen contact op als je nog nooit bij ze besteld hebt – de korting werkt anders niet!

Ik kan maar een klein handje mensen uitnodigen, dus als je interesse hebt: wees er snel bij ;-).

Wat je krijgt:

  • 15 euro shoptegoed op je eerste bestelling. Oftewel: 15 euro aan gratis boodschappen.
  • een gratis product als kadootje door mij uigekozen. Tijdens het versturen van de link kan ik kiezen welk product je als kadootje krijgt. Ik kan alleen kiezen uit een aantal producten die ik zelf al eens besteld heb. Ik kan dan als je wilt overleggen met je wat je het liefst ontvangt.
  • geen bezorgkosten bij je eerste bestelling.

Jij 15 euro aan gratis boodschappen, plus een extra kadootje, en geen bezorgkosten.

En ik maak kans op een servies itemof tafelkleed als ik genoeg vriendjes uitnodig :-).

Jij blij, ik blij :-). Of nee dat moet zijn: ik dubbel blij.

Want ik ben ook al blij met Crisp zonder de kadootjes ;-).

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *